Etykieta Imprezy Firmowej
seochess.pl 6 października 2022 Brak komentarzy
Okres świąteczny niesie ze sobą zjawisko, które zdarza się raz w ciągu roku: spotkanie życia zawodowego z życiem towarzyskim. Jasne, imprezy biurowe mają wiele podobieństw do standardowych zabaw, w których możesz uczestniczyć: jedzenie, spotkania towarzyskie, alkohol. Należy jednak pamiętać, że imprezy firmowe, choć są zabawnymi i relaksującymi wydarzeniami, są również sprawdzianem Twoich umiejętności interpersonalnych i sposobem na sprawdzenie, jak pasujesz do firmy.
Jedną z najważniejszych rzeczy do zapamiętania na imprezie firmowej jest to, że nie musisz być absolutną gwiazdą godną paparazzi. Nie chcesz być tym facetem, który pod koniec nocy tańczy na stole z abażurem na głowie. Wykorzystaj swoje najlepsze maniery i urok.
Bądź uprzejmy dla wszystkich (w tym dla kelnerów) i bądź gotów uścisnąć każdemu rękę. Poruszaj przyjemne tematy do rozmów. Tak jak podczas każdego wydarzenia networkingowego. Sport i bieżące wydarzenia są idealne na początek. Ale nie plotkuj, nie rozpowszechniaj plotek ani nie poruszaj kontrowersyjnych tematów. Ważne jest, aby znaleźć odpowiednią równowagę między beztroskim duchem świąt a odpowiednią rozmową i zachowaniem. Planuj też datę imprezy.
Po drugie, nawet jeśli bar jest otwarty, ogranicz liczbę spożywanych napojów alkoholowych. Ogranicz się do jednego drinka na godzinę (najwyżej) i wypij szklankę wody na każdy napój alkoholowy. Jeśli czujesz się niekomfortowo pijąc zwykłą wodę, zamów napój bezalkoholowy, aby utrzymać atmosferę imprezy.
Jeśli przez pomyłkę wypijesz za dużo, zadzwoń po taksówkę lub poproś kogoś, aby cię odebrał. Jeśli zauważysz współpracownika, który wypił za dużo, pomóż mu działać w sposób odpowiedzialny. Przywołaj taksówkę lub zaproponuj podwiezienie do domu.
Bardzo skutecznym sposobem na natychmiastowe przekazanie pozytywnego obrazu siebie jest odpowiedni ubiór. Twój strój powinien być o krok wyżej od tego, co normalnie nosisz do biura. Dąż do profesjonalnego, ale nadal świątecznego wyglądu.
Prostym sposobem na zrobienie tego są ładne, szykowne dodatki, takie jak spinki do mankietów, poszetka lub para butów typu oxford z skrzydełkami. Nawet jeśli normalnie nie nosisz krawata do pracy, załóż go na imprezę firmową. Wybierz krawat w kolorze inspirowanym świętami, takim jak jaskrawoczerwony, złoty lub srebrny. Zawiąż go w jeden z najbardziej przyciągających wzrok węzełków do krawata.
Jak Się Zachować
Co powiesz na to, kiedy nadszedł czas, aby wyjść? Jeśli jest to duża impreza, a rozmawiałeś z dziesiątkami różnych osób, nie ma nic złego w cichym i dyskretnym wymknięciu się. Jeśli jest to mniejsza impreza, poświęć kilka minut, aby uścisnąć dłonie osobom, z którymi rozmawiałeś. I pożegnaj się.
Jeśli przyjęcie było prowadzone przez współpracownika – dobrym zwyczajem jest szczere podziękowanie mu przed wyjazdem. Poświęć chwilę, aby upewnić się, że wokół domu gospodarza nie zostawiłeś pustych talerzy ani kubków.
Kilka dni później poświęć trochę czasu na wysłanie krótkiej, odręcznie napisanej notki z podziękowaniem. Jest to praktyka, która w dzisiejszych czasach jest powszechnie pomijana, jednak należy ją wiernie stosować. Ludzie zawsze Cię pamiętają, gdy poświęcasz czas na wysłanie listu z podziękowaniami.
Zostaw komentarz
Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone. *